HTML

Paládi Zsolt

Ugye ismerik azt az érzést, amikor az égvilágon semmi sincs a kedvünkre, az étel ízetlen, munkatársaink undokok, úgy érezzük, hogy az élet kilátástalan és az árak megfizethetetlenül magasak, s ilyenkor még kedvenc barátnőnk pletykáira sem vagyunk kíváncsiak. Órákig nézzük a kirakatban a régóta kiszemelt nercbundát, sóváran álldogálunk az utazási iroda plakátjai előtt, s közben odaképzeljük magunkat egy Fülöp-szigeteki strand homokjára. Magányosak vagyunk?

Friss topikok

Címkék

álom (7) boldogság (14) dögös (8) egzotikus (1) filozófia (4) fizika (1) hím (5) japán (1) kaland (8) kirakat (5) kocsma (1) lakhatás (1) média (2) melós (2) mese (7) minden (3) mindenség (2) művház (2) (8) ország (4) pénz (2) szerző (2) szockó (1) természet (1) utazás (1) vámpír (1) világ (3) zugló (1) Címkefelhő

 Hanem egy-két nap múlva egy kicsit megbántam, hogy hirtelen felindulásomban kidobtam Zoltánt. Egyedül maradtam! Tudják, hogy mit jelent ez egy nő számára, ha egy pillanatig is, de belém fészkelte magát a gondolat, egy fél évig vagy talán egy évig nem jön senki, aki megfelel az én igényeimnek, s milyen kínos lesz ez a barátnőim körében! Nem vár senki a fitness-club előtt, hogy hazafuvarozhasson, nem áraszt el senki a bókjaival, ha az új estélyimben jelenek meg a partin, és nincs, aki kihámoz belőle éjszaka. Nem igazság, hogy ez pont velem történik meg! A pszichológusom hiába értette meg velem, hogy ettől én még nem leszek semmivel sem értéktelenebb, valahogy mégsem tudtam megnyugodni. Csak egy megcsalt nő voltam a sok közül, s előttem hányan, de hányan eljátszották már e dicstelen szerepet. Nem tudtam megbocsájtani annak a szemétnek és tudat alatt magamnak sem.

 

Tudtam, hogy nem mehet így tovább. Ha így folytatom, előbb-utóbb felőrlöm magam. Kemény leckét kaptam, s levontam a tanulságot, hogy nem mind arany, ami fénylik, s a férfiak között egyik kutya, másik eb. Kígyót melengettem a keblemen, de megfogadtam, hogy nem léphetek kétszer ugyanabba a folyóba. Zoltán még felhívott, de miután mindannyiszor elküldtem őt melegebb éghajlatra, lassan leszokott erről a rossz szokásáról. Nyugodt, ám egyhangú hónapok következtek. Esténként kivettem egy-egy szerelmes filmet a közeli videotékából, s néha alaposan kisírtam magam rajta, de mind kevesebb dolog emlékeztetett Zoltánra. Csak akkor zökkentem ki ebből az állapotból, amikor barátnőim figyelmeztettek: a régi, életvidám Detty már a múlté, ki kell mozdulnom csigaházamból, különben elpazarlom legszebb fiatal éveimet. Ez pedig természet elleni vétek lenne.

Meghívtak egy partira, ahol csupa befolyásos ember adta egymásnak a kilincset. Hamarosan megismerkedtem egy magas, szőke fiatalemberrel, aki felajánlotta, hogy hazavisz a Roverján. Kiderült róla, hogy menő ügyvéd, és a belvárosban irodát tart fenn. Ezúttal elővigyázatos voltam, utánanéztem viselt dolgainak, a barátait tapintatosan kifaggattam a nőügyeiről, még az Internetes honlapját is megvizsgáltam. Úgy látszik, nem kedveli a kurvákat, ám egy nőnek természetesen minden lehetőségre fel kell készülnie. Hátha a titkárnőjével hetyeg az irodában! Erre gondolva – nem kis költségek árán – egy magánnyomozóval poloskát helyeztettem el a szobájában és a titkárnője irodájában. Így minden percét figyelemmel kísérhetem. Ha pedig még egyszer előfordul velem az, hogy a szemem láttára bukik le, hát az Isten irgalmazzon neki! Erre az esetre a „végső megoldást” tartogatom: beszereztem egy borotvaéles svájci vadászkést, mely pillanatok alatt, szinte észrevétlenül megfosztja férfiasságától hűtlen páromat. Nincs többé sírás-rívás, csak gyors megoldás: mihelyt megtudom a titkot, elvágom a probléma fonalát, csak odalopódzom az ágyához, és: nyissz! No de egyelőre nem filozofálok ezen, hiszen minden a legteljesebb rendben, s csupán a biztonság érzetemet növeli, hogy felkészültem a legrosszabbra is. Akárhogy is, ez egy stabil kapcsolat lesz.

Most úgy érzem, újra szerelmes vagyok, s nem halványíthatja el semmi az érzéseimet. Újra tavasz virul, virágoznak a cseresznyefák, a levegő megfrissül, s mindez eltölt reménnyel és bizakodással. Én színekben, vágyakban, ösztönökben és hangulatokban gondolkodom. Sokszor filozofáltam már azon, milyen színű a boldogság? Megpróbáltam elképzelni barnának, ahogy a melankolikusok, rőtvörösnek, ahogy a szeximádók próbálják lefesteni, de a határozott véleményem az, hogy a boldogságot élénk színekben lehet megjeleníteni. Olyan, mint egy jól gondozott kert, ahol a szabadon nőtt fű és az apró cserjék zöldje mellett megtalálható a fák virágának fehérje és a lila ákác, az ágyasokban pedig a piros tulipán és a sárga szegfű. S ha jól gondozzuk kertjeinket, miénk lehet a legnagyobb jutalom: egy vidéki házacska kutyával és három gyerekkel. No meg egy szerető férj. Mi lehetünk a királynők e színekben pompázó világban. Elvégre minden nőnek ez az álma, vagy nem?     

Címkék: álom boldogság kirakat

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://paladi.blog.hu/api/trackback/id/tr474299992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása